במה מחממין? מתוך המגזין החדש של דירה נאה

מאת סנדרה גלר | דירה נאה Comments Off on במה מחממין? מתוך המגזין החדש של דירה נאה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עונת החורף כבר כאן ואני מניחה שוודאי הוצאתם את הרדיאטור מהבוידעם או העליתם את הטמפרטורה במזגן.

אולם בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים לגוון את דרכי חימום הבית ולא מסתפקים בפתרונות אלו.

ישנם פתרונות רבים המותאמים לצרכים השונים, כאשר לכל פתרון היתרונות והחסרונות שלו. חלקם אינם חסכוניים, האחרים מזהמים את הסביבה, יש שגורמים לתחושת מחנק ועוד. תוכלו גם לקרוא בהמשך על פתרון המשמש לא רק כאלמנט עיצובי אלא גם כסמל סטטוס.

לפני שנסקור את הפתרונות השונים עלינו לתת את הדעת למספר נקודות חשובות שיעזרו לנו לחמם את הבית באופן מהיר ואיכותי.

גל סטויצקי מנכ"ל "סאן היט" – חימום רצפתי, מנחה אותנו לשים לב לדברים הבאים:

  • בידוד ואיטום איכותיים
  • פיזור אנרגיית החום
  • שימור אנרגיית החום באזור המיועד לחימום
  • נתוני תחזוקת המערכת
  • הפעלה חכמה של המערכות

טרם ההחלטה כיצד לחמם את הבית אנו חייבים לדאוג לבידוד ואיטום הבית.

בידוד ואיטום נכונים וטובים ישמרו לנו על אנרגיית החום לאורך זמן עם חסכון משמעותי בצריכת האנרגיה השוטפת.

לעתים בידוד ואיטום נכונים יכולים לחסוך לנו כ־30% מהצריכה הכוללת לחימום וקירור הבית.

בהתאם לחוק החום הפיסיקאלי, חום עולה מעלה בתנועה סיבובית כך שמומלץ לנצל חוק זה ולדאוג שמערכת החימום שבחרנו תהיה כמה שיותר קרובה לרצפה והאנרגיה שלה תהיה מפוזרת באופן אחיד לכל אורכו ורוחבו של האזור הרצוי לחימום.

פיזור אנרגיית החום באופן אחיד יחסוך לנו זמן, בזבוז אנרגיה מיותרת וניצול חוויית החימום באופן מלא ומוחלט.

שימור האנרגיה חשוב מאד כדי לחמם את הבית אך לחסוך בהפקת האנרגיה תוך ניצול סגולתו של החומר וכך ליהנות מחימום ללא בזבוז אנרגיה. כמו לדוגמא בתנורי האבן השונים: האנרגיה המופעלת מחממת את האבן וכך האבן הופכת לאלמנט המחמם לאורך זמן ללא שימוש באנרגיה חיצונית (גז, חשמל, נפט,סולר וכו').

תחזוקה שוטפת של המערכות השונות לחימום הבית – לעתים רובנו שוכחים שהיא חשובה לא פחות. עלות התיקונים והטיפולים התקופתיים לעתים מגיעים לעלויות גבוהות מאד.

השימוש החכם במערכות הינו חשוב ביותר. רובנו חושבים שאם נכוון את המערכת לטמפרטורות גבוהות נחמם מהר יותר וכך נחסוך. כמובן שהתנאי הבסיסי לחימום הבית הינו האיטום והבידוד של הבית ופיזור אחיד של החום, תנאי בסיסי זה משפיע על זמן "עבודת" המערכת לחימום הבית ובמידה והתנאים הללו קיימים, כיוון המערכת צריך להיות בין 19-23 מעלות וזה תלוי באזור אותו אנו מחממים בבית ולא יותר.

אחרי שדאגנו לכך שהחימום שלנו יהיה יעיל ואיכותי ניתן להמשיך הלאה ולבחור את הפתרון המתאים לנו ביותר.

נפתח באופציה המוכרת לכולנו: הקמין.

 

קמין עצים ללא מסגרת הנטמע בקיר- אנתוניולופי בחזי בנק צילום סטודיו לופי

 

 

הקמין, המוכר בשמו "אח", נבנה לרוב בסלון הבית ומשמש כאלמנט עיצובי לכל דבר המעניק תחושה חמימה ונעימה.

האדריכלית קרן אבני מוצאת שהרצון בקמין הוא יותר כאלמנט אסתטי, כמעט סמל סטטוס. אך אלו שמתקינים אותו מספרים שהא דולק לאורך כל החורף.

הקמינים הנפוצים כיום מופעלים על ידי גז, נפט או עץ.

העץ נמצא כיום פחות בשימוש כיון שבעידן האקולוגי של היום ישנה מודעות לשמירה על הסביבה ואנשים נרתעים מלשרוף את המשאב היקר וליצור לכלוך וזיהום אויר.

כמענה לבעיה הזו ניתן למצוא את גלילי הגפת. עמיחי זני, מנכ"ל חברת פי"ל (פתרונות ירוקים להסקה) מספר על הצורך האישי שלו למצוא פתרון חלופי לשימוש בעצים לחימום: "בתור אדם שחי בקרבת הטבע, חשוב היה לי לדעת מה מקור העצים בהם עשיתי שימוש. גיליתי שלעיתים סוחרי העצים כורתים עצים בצורה לא מבוקרת אשר עלולה לפגוע בסביבה. לאחר שנולדו ילדיי, כמו הורים רבים, עלתה גם המודעות הסביבתית שלי.

בריאותם של ילדיי והרצון להשאיר עבורם עולם טוב יותר ולחנך אותם לאהבת הסביבה היו חשובים לי מאוד". כך יצא זני לחיפוש אחר פתרון אקולוגי לחימום.

גלילי גפת להסקה אקולוגית- חברת פיל

גלילי גפת הינם מוצר ייחודי וחדשני, תוצרת הארץ, והם משמשים להסקה ביתית קלה וגם אפקטיבית ביותר. ניתן להשתמש בהם בתנורי עץ, במתקני חימום לגינה וגם למדורות. הם עשויים משאריות פסולת חקלאית של זיתים ועד שהם הופכים לחומר גלם המתאים לחימום הבית הם עוברים תהליך עיבוד ארוך ומורכב, שבמהלכו הם משתחררים מרעלים מזיקים. כשהם בוערים, גלילי הגפת מספקים אש וחום לפרקי זמן ממושכים, ללא ריחות לוואי, לכלוך או פיזור של רעלים באויר. בנוסף, שימוש בגלילי גפת, אינו מחייב תחזוקה מורכבת או מסורבלת. ניתן בהחלט לומר שיש להם יתרונות רבים: הם עשויים מחומרים טבעיים בלבד, הם מצמצמים את הצורך בכריתת עצים ויערות, ומפיקים עשן נקי, בריח נעים ועדין.

קמין בחדר הרחצה- בית העיצוב פאלפר- להשיג במודי

אם נחזור לרגע לקמינים המופעלים באמצעות גז ונפט עלינו לשים לב למספר נקודות חשובות. בקמין המופעל באמצעות גז ונפט יש להתקין צנרת מיוחדת. בקמין גז חשוב שההתקנה תבוצע ותאושר על ידי טכנאי גז מורשה, ויש להקפיד שאחת לשנה הוא אף יערוך בדיקת תקינות של המערכת. תנורי הגז יקרים בהרבה מתנורי הנפט, אם כי הם נחשבים לזולים יותר ברמת התחזוקה היום יומית. חשוב מאד להיות ערניים לסכנת דליפת גז.

הקמינים כאמור הינם דקורטיביים ויש להתאימם לסגנון העיצובי של הבית. אבני ממליצה לבתים המודרניים לבחור באח נקי, הנראה לעיתים כמו אקווריום, תלוי, נסתר ועוד. בעלי הבתים הכפריים יעדיפו אח קלאסית העשויה גוף ברזל יצוק, צינור וארובה.

כמו בכל התחומים השונים כך גם בתחום הקמינים ניתן לראות מוצרים חדשים ומעוצבים המתאימים לסגנונות של ימינו. בהתאם לסגנון המינימליסטי ניתן למצוא את הקמין המינימליסטי שעוצב על ידי דומניקו דה פאלו עבור המותג 'אנתוניפלופי' המוצג ב'חזי בנק'. קמין זה בוער על עצים, עשוי מתכת וצבוע בגוון הקיר בכדי להיטמע בו כחלק מתכנון הפנים. כמו כן גם הארובה פנימית ונסתרת.

גם המעצב ג'יובאנה טאלוצ'י, בשיתוף פעולה עם בית העיצוב האיטלקי 'פאלפר' המוצג ב'מודי' יצר קולקציית קמינים חדשה המותאמת אף היא לסגנון האדריכלות המודרנית החדשה.

סדרת הקמינים החדשה מובנית בקיר, ויחד עם זאת אינה דורשת חיבור לחשמל ואינה פולטת עשן. מלבד עיצובם הייחודי כרהיטים מינימליסטיים מוקפדים ואלגנטיים, הם מתבלים את האוירה ומוסיפים תחושה חמימה ומזמינה.

הקמינים עשויים נירוסטה ומשלבים בעיצובם חומרים מגוונים ליצירת מראה עכשווי. קולקציה נוספת עשויה מפלדת אלחלד בשילוב קרמיקה, שילוב חומרים מרתק המעניק מימד חדש לחוויית ההסקה.

הקמינים מתאימים לכל סוגי המבערים ולכולם האפשרות לשמש גם כמפיצי ריח, כך שבעת הבערת הקמין ניתן לתבל אותו בארומה ארומתרפית.

אך לא כולנו רוצים פתרון קבוע, לשם כך הכירו את הקמינים הניידים.

קמין נייד לפנים ולחוץ- בעיצוב אנתוניולופי- בחזי בנק צילו סטודיו לופי

קמין נייד לפנים ולחוץ בעיצוב אנתוניולופי – בחזי בנק (צילום: סטודיו לופי)

קמין נייד כמפיץ אווירה-בית העיצוב פאלפר- להשיג במודי

המעצב האיטלקי ג'יובאנה טאלוצ'י טען כי מעולם לא הבין את הצורך להתקבץ תמיד במקום אחד מול הקמין ומדוע זה אינו יכול "לטייל" עמנו בין חדרי הבית או מחוצה לו. מחשבה מעניינת זו הניבה לימים סדרת קמינים ניידים המעוצבים כרהיטים מינימליסטיים המוצגים ב'מודי'.

סדרת הקמינים הניידים החדשה מתייחסת אל הקמינים כמפיצי אווירה. הם אינם דורשים חשמל ואינם פולטים עשן. הם בעלי עיצוב מודרני מוקפד, קווים נקיים ומעודנים.

קמין נייד נוסף ומעניין עוצב על ידי מריו פראניני למותג אנתוניולופי המוצג ב'חזי בנק'. הוא מתאים לחימום בכל פינה בבית לצד הספה או שולחן האוכל כמו גם במרפסת ובגינה. הקמין עשוי פלדה וזכוכית מחוסמת המבטיחה את בטיחות השימוש בפנים ובחוץ. הקמין נטול הארובה, דולק על אתנול וניידותו הופכת אותו לטוטם מודרני, מוקף קירות זכוכית כשהלהבות המלחשות יוצרות אפקט מרהיב בערב חורפי.

פתרון נוסף וחדשני לא פחות הוא זה של חברת פרזוטו המוצג ב'מילנו בדינג'. הקמין במקרה זה הוא חלק משולחן סלוני או לחילופין ספריה סלונית נדיבת ממדים, כאשר הלהבות משתלחות ורוקדות בתוך ריבוע שקוף, ממש כאקווריום סלוני ובתוכו אש. כל זה באמצעות נוזל בעירה ידידותי ביו־אתנול המופק מצמחים, נטול ריח ובוער לאורך זמן.

ואם דיברנו על פתרונות ניידים, קבלו את השימיניז.

שימיניז מקסיקני- משתלת הסוכה בית ירוק בכפר אזר

בניגוד לפתרונות הקודמים, שהיו המילה האחרונה בטכנולוגיה, פתרון זה מקורו משבטים מקסיקניים עתיקים. תנורי השימיניז הינם תנורי חימר מיוחדים שמחממים את אזור הישיבה בעזרת שריפה של בולי עץ. מקורם של תנורי ה'שימיניז' הוא בשבטים מקסיקנים עתיקים, שתכננו תנור שישמש לחימום, בישול ואפיה מבלי שהגשם יכבה את האש.

השימיניז אינם מקובעים וניתן להזיז אותם לפי הצורך. התנור בטיחותי מכך שהאש בוערת במערכת סגורה. הם פולטים חום עצום בשל העיצוב שלהם ואקולוגיים לעומת מחממים מבוססי חשמל או גז.

מפתרון נייד נשוב לפתרון של קבע. החימום התת רצפתי.

חימום תת רצפתי SUN HEAT

החימום התת רצפתי הופך אט אט עם השנים לטרנד חדש.

יתרונות רבים לו: החום מתפשט ועולה מהרצפה לכל חלקי הבית ומספק חמימות שאין דומה לה. בנוסף, גוף החימום אינו תופס מקום בחלל הבית כמו כל תנור אחר ואינו מפריע לעיצוב הבית.

יתרון נוסף – החימום מתאים להתקנה מתחת למגוון חומרים: שיש, פרקט, קרמיקה וכל ריצוף אחר. באמצעות ווסת ניתן להחליט איזה חלק בבית רוצים לחמם ובאיזו מידה, וכך ניתן גם לחסוך כסף רב.

החימום התת רצפתי נפוץ יותר בבניה החדשה מכיון שהתקנתו אפשרית אך ורק על ידי פירוק הרצפה הישנה והטמנת גופי חימום שמונחים על גבי חומר מבודד.

גופי החימום מגיעים כרשת, ומונחים במקום המיוחד להם לפני התחלת הריצוף. החימום התת רצפתי מנצל את העובדה שאוויר חם קל יותר, ויש לו נטיה לצוף בחלל החדר.

הרצפה למעשה הופכת לגוף חימום, המאפשר שחרור מווסת ואחיד של חום לחלל החדר. יתרון בולט נוסף הוא העובדה שמשום שהמערכת טמונה מתחת לרצפה ומוגנת יחסית, רמת התחזוקה והבלאי מזעריים.

קיימים שני סוגים עיקריים של חימום תת רצפתי: חשמלי, בו החום מופק על ידי חשמל, וחימום תת רצפתי במים, בו מערכת צינורות מים הנמצאות מתחת לרצפה מתחממים על ידי גז או סולר.

ההתקנה נחשבת ליקרה, אולם יש לקחת בחשבון שחימום מסוג זה חסכוני הרבה יותר מרוב השיטות האחרות המקובלות כיום.

ובכן, זה הכל?

עדיין לא. קבלו עוד פתרון מקורי במיוחד ומעוצב לא פחות: הפיקסול.

פיקסול בסלון. משווק על ידי יעד פרזול

הפיקסול עשוי לוח זכוכית מחוסמת דק וצבעוני, הנתלה על הקיר כרדיאטור הסקה חשמלית, בתליה פשוטה.

צבע הלוח ומידותיו ניתנים לבחירה, וניתן למקמו כאלמנט עיצובי המוסיף טון וצבע לחללי הבית.

הפיקסול מתחמם באמצעות שימוש באור אינפרא־אדום וע"י כך מפיץ חום ומחמם את חלל החדר. טכנולוגיה זו מהווה פריצת־דרך בתחום החימום הביתי העולמי, ומקנה חימום נעים ובריא, שאינו מייבש, תוך חסכון משמעותי בתצרוכת החשמל. מדובר למעשה במוצר אקולוגי וירוק.

טוב, הצענו לכם פתרונות שונים, אך עדיין לא מצאתם את זה שיחליף את הרדיאטור. יתכן שהבעיה היא תקציבית, או כל סיבה אחרת. אך אל תאמרו נואש. שמרנו לסוף פתרון יעיל ולא יקר שיעזור לכם במעט בימות החורף הקרים.

קבלו אותם.

מחמם מגבות בסגנון של פעם דבון אנד דבון בחזי בנק

מחמם מגבות של פלסאון

מחממי המגבות הינם מבוססי שמן המחומם על ידי מנגנון טרמוסטטי, שכאשר מגיע לטמפרטורה גבוהה, כבה המחמם באופן אוטומטי וכשמתקרר ממשיך את עבודתו בשנית.

השוק מלא בהצעות שונות ומחממות.

כך לדוגמא חברת פלסאון שמציעה מגוון מחממי מגבות במחירים אטרקטיביים במיוחד. תוכלו למצוא מחממים עשויים מנירוסטה מבריקה או מנירוסטה מוברשת, המונעת לכלוך וטביעות אצבעות, וכן דגם נוסף עשוי ממתכת מצופה ניקל מבריק.

ב'חזי בנק' מציעים לנו מחממי מגבות עשויים נחושת מצופה, הנחשבת לחומר עמיד, לא מחליד או מתכלה ובעלת תכונות העברת חום אופטימאליות. כמו כן, ניתנים להזמנה בגימורים משתנים, מכרום מבריק ועד זהב ונחושת אדומה וצהובה, בעלי הזנת חשמל אינטגרלית או עם שקע.

אלו שלא מסתפקים בזה יוכלו ליהנות ממוצר נוסף של חברת 'דבון אנד דבון' המוצג ב'חזי בנק' ומשלב בין צינורות בגימור כרום מבריק ובין מוטיבים קלאסיים שניתן להציב על הרצפה או על הקיר.

וזוכרים את הפיקסול? אף הוא יכול לשמש כמחמם מגבות. ניתן להוסיף לו מתלה נירוסטה לייבוש וחימום המגבות.

רוצים לקרוא עוד על עיצוב? מגזין דירה נאה החדש, עכשיו בחנויות.

www.diranaa.com



0 תגובות